zondag 7 juli 2013

Capitol Reef

Als we vanochtend wakker worden, is het zwaar bewolkt. Dat is ook voor het eerst deze vakantie! Na een half uur gaat het ook nog eens regenen! We doen dus lekker rustig aan en rond 9 uur gaan we ontbijten. We rijden dan naar het visitor centre van Capitol Reef en informeren naar de Sulpher Creek wandeling. Deze wordt ons afgeraden, er is nl. een 'moderate' kans op flash floods. De Sulpher Creek is een leuke wandeling langs/door een watertje in een canyon, dus ik baal wel. In verband met dezelfde kans op flash floods wordt ook ontraden om de Cathedral Valley te rijden met de auto, nu hebben we ook geen 4WD of AWD dus dat zag ik zelf ook niet zo zitten. We vragen welke wandeling we dan wel zouden kunnen doen en dat is dan de Cohab canyon. Dit is de enige canyon welke niet volloopt tijdens een flash flood. Omdat ik mijn zinnen had gezet op Sulpher creek, probeer ik het nog even. Er hangen nog wel donkere wolken boven ons, maar ik zou het er toch wel op willen wagen, maar Julian is onverbiddelijk! We gaan de Cohab canyon doen. Deze wandeling gaat eerst flink omhoog en vervolgens loopt ie redelijk vlak. Ondanks alles vond ik het toch best een mooie wandeling :) We komen veel gatenkaas-rotsen tegen.

  

Halverweg de wandeling kun je een klim naar boven doen voor het uitzicht op Fruita. Deze doen we natuurlijk ook nog even... Pfff, valt toch niet mee, ondanks de bewolking is het toch best heet.

  Rond een uur of drie zijn we weer terug bij het hotel en gaan we nog even bij en in het zwembad/jaccuzzi liggen. Heerlijk om de spiertjes zo even te laten ontspannen!

We willen vanavond eten bij Slackers, deze staat bekend om zijn heerlijke hamburgers, maar als we eraan komen, zien we een bordje: gesloten ivm 4th of July... Jammer zeg. Uiteindelijk eten we tegenover het hotel (rim rock patio) en dat smaakt gelukkig ook prima.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten