zondag 7 juli 2013

Bryce Canyon

Marieve en Amelie waren als eerste wakker (om 4 uur en 5 uur). Duidelijk nog last van het tijdsverschil, maar gelukkig al weer later wakker dan de dag ervoor. Rond een uurtje of 8 zijn we gaan ontbijten in het rataurant dat bij het motel hoort. Eieren, bacon, hashbrown, cornflakes en toast. De kids kregen nog een beker appelsap die ze mee konden nemen, heel handig. Er was inmiddels al een voorzichtig zonnetje, maar omdat we hier op 2400m hoogte zitten, was het toch nog wel erg fris. Toen iedereen was aangekleed, ingesmeerd, schoenen aan had, konden we naar Bryce toe. We moesten ongeveer 10 minuutjes rijden naar de ingang van het park, waar we natuurlijk even op de foto moesten met z'n allen.

Daarna hebben we een stop gemaakt bij het visitor centre, waar Amelie even alle (opgezette) diertjes moest bekijken: een prairie dog, een beertje, een stekelvarken, een hoen en een vos. Daarna zijn we weer in de auto gesprongen en zijn we naar sunrise point gereden. Het was erg druk, maar gelukkig hadden we nog een plekje voor onze auto's. En daar zagen we de eerste eekhoorns al. Wat een leuke beestjes! Van de parkeerplaats liepen we naar de rim en daar lag Bryce voor ons, wat mooi is het hier.

Toen zijn we begonnen aan onze wandeling, de Queens Garden trail. Omdat je hoog staat, loopt de wandeling naar beneden, dat was heel goed te doen! Onderweg lekker zijn we een paar keer gestopt om wat te drinken en aan het eind van de trail hebben we even nog een koek gegeten. We kwamen best veel Nederlanders tegen, eigenlijk de eersten van onze vakantie.

Toen we alle kracht weer verzameld hadden, zijn we aan de weg terug begonnen, omhoog dus! De kids deden het prima. Onderweg een paar keer gestopt om nog wat foto's te maken (lees: even op adem komen) en voor we het wisten waren we weer boven (ok, ietsjepietsje overdreven)! Maar stoer vonden we onzelf wel!

We besloten om nog naar Sunset point te rijden, want daar stonden picknicktafels en we hadden nog taart van Capitol Reef, die moest op. Dus hup de auto's in, maar er stond een ranger auto bij de ingang van Sunset point, dus zijn we maar naar de volgende afslag gereden, dit was Inspiration point. Vanuit hier had je een heel ander zicht op de canyon en deze vonden we eigenlijk nog mooier. Er stond hier wel een bankje, maar deze was bezet. Thijs zag een bankje iets verderop en is ernaar toe gerend en heeft deze voor ons bezet gehouden. Hier hebben we de heerlijke apple pie en mixed berry pie op zitten peuzelen met een magnefiek uitzicht.

Toen we weer terug bij het hotel kwamen, zijn we even lekker in het zwembad/jaccuzi gesprongen. Amelie heeft de meeste tijd volledig onder water gezeten (ringen opduiken) en Thijs heeft bommetje gedaan met zijn haaien zwemband. Toen we helemaal rimpelig waren zijn we eruit gegaan. Naast ons hotel staan paarden, en stoere Amelie wilde daar wel een rondje op rijden. Dus dat zijn we natuurlijk even gaan regelen. We kregen een hele instructie en toen werden de liefste paarden gezadeld. Hun namen waren: Rio en Diamond. We vonden het wel een beetje eng, toch best hoog zo'n paard, maar we vonden het ook heel erg leuk, Een comwboy ging ons voor en onze paarden volgden de cowboy. Zo hebben we een half uur een rondje gereden en Amelie heeft de hele tijd een hele grote glimlach op dr gezicht gehad. Superstoer! Onderweg zagen we nog een padhagedis (horned toad), heel bijzonder, we hebben m ook nog even geaaid! Helaas geen foto, dus even googlen als je wilt weten hoe deze eruit ziet.

Omdat het eten van gisteren maar zo-zo was, zijn we vanavond bij Fosters gaan eten. Een tentje een paar kilometer verderop. Dat was stukken beter.

1. Wat een leuke foto's zeg, dat wordt scrappen Nic ;-) En zie ik je nou op een paard zitten,whaha...Toch een aparte belevenis zo met de helft van je fam. Enjoy, voor je het weet is het weer voorbij